Blogs

Over taal, tekst, zinnen en onzinnen

Storytelling 2: Een fiets met een verhaal

Storytelling 2: Een fiets met een verhaal

Kort geleden schreef ik over storytelling en de meerwaarde die een sterke 'narrative' voor een merk kan hebben. Vandaag kreeg ik een tastbaar voorbeeld voorgeschoteld. Ik kwam mijn vroegere schoonzus Wietske tegen, een energieke, avontuurlijke en reislustige vrouw die...

Storytelling: het unieke verhaal van jouw bedrijf

Storytelling: het unieke verhaal van jouw bedrijf

Van de Zippo-aansteker en het ijs van Ben & Jerry's, tot de kookkunsten van Jonnie Boer en de producten van Apple: het zijn stuk voor stuk namen waaraan een verhaal zit. Een verhaal dat in niet geringe mate bijdraagt aan hun succes. Een verhaal dat keer op keer...

Moet niks!

Moet niks!

Iets moeten: we houden er in Nederland niet van. Zo bot als we voor buitenlanders soms ook klinken in ons gedrag en taalgebruik, zo voorzichtig lijken we met commando's en bevelen. De gebiedende wijs vermijden we dan ook als het even kan. 'Loop door!' 'Ruim eens op!'...

Copy moet zingen

Copy moet zingen

Als copywriter én songwriter valt het me elke keer weer op: communicatie en muziek hebben verrassend veel raakvlakken. Beide zijn erop gericht om te boeien, te raken, te ontroeren, te prikkelen en bijvoorbeeld te overtuigen of te amuseren. En ze hebben een...